HOMECHARGE

Produktsupport & fejlafhjælpning

Klik for at gå til produkt

Spørgsmål til HomeCharge ladeløsning

OPRETTELSE OG BESTILLING



Vi har gjort, hvad vi kan, for at skabe en nem installation for dig.

1. Efter din bestilling kontakter vi dig for afdækning og vurdering af din installation og evt. behov for ekstra arbejde. Vi vil anmode om at få billeder af din el-tavle, og hvor du gerne vil have installeret ladeboksen, så vi har så god mulighed for at vurdere din installation om muligt - og så installatøren har de rette dele med.

2. Vi booker en dato, som passer dig, for installation. Levering sker som udgangspunkt efter de 14 dages fortrydelsesperiode. Ønsker du hurtigere installation, kan du aftale det med installatøren om det er muligt, og du frasiger dig dermed din fortrydelsesret. Sammen med ordrebekræftelsen modtager du materiale om, hvordan vi installerer din ladeboks, samt hvad du skal forberede forud for installationen. Det er vigtigt, at du læser dette materiale.

3. Ladeboksen bliver installeret


Læs mere om installationen her

Se standard installationsvideo her

Vi ved, at ting kan ændre sig, og man kan behov for at ændre det aftalte installationstidspunkt - kontakt straks installatøren. Op til 2 arbejdsdage før det aftalte installationstidspunkt kan du ændre installationstidspunktet uden gebyr. Derefter opkræver installatøren et gebyr.


Hvis du er usikker på, om hvad det vil koste eller om du kan få en ladeboks i din bolig, så kan du modtage et tilbud fra vores installatør på ekstra arbejdet på forhånd. For at få et tilbud så skal du lægge en bestilling på vores hjemmeside. Du kan eventuelt tilføje tekst i bemærkningsfeltet. Du vil herefter følge vores normale procedure for bestilling, og vores installatør vil kontakte dig for dialog om din installation og komme med et prisoverslag på eventuelt ekstraarbejde.

Hvis du ønsker at tage imod tilbuddet, så skal du aftale et installationstidspunkt med installatøren - det gør de fleste. Hvis det af forskellige årsager ikke passer til dig, så har du mulighed for at udnytte din 14 dages fortrydelsesret. Hvis du har modtaget tilbud fra installatøren, så forlænges fortrydelsesretten. Det vil sige, at fra den dato hvor du har modtaget tilbuddet på ekstra arbejder fra installatøren, så har du ny 14 dages fortrydelsesret.


Du har altid 14 dages fortrydelsesret på din køb gældende fra den dato, du modtager ordrebekræftelsen. Du kan fortryde dit køb ved at bruge formularen på vores hjemmeside eller skrive til info@homecharge.dk.

Du skal betale for den del af ydelsen, som er forbrugt, indtil fortrydelsestidspunktet.

Hvis du ønsker, at din aftale skal startes før udløbet af fortrydelsesfristen på de 14 dage, skal du betale det beløb, der står i forhold til omfanget af de ydelser, som der er leveret indtil, du vælger at fortælle os, at du fortryder aftalen, set i lyset af den fulde opfyldelse af aftalen.

Hvis du har fortrudt din bestilling, så skriv til info@homecharge.dk.

Har du fortrudt din bestilling i webshop, så kan du klikke her


Vi giver dig frihed til at oplade ude. Når du har et HomeCharge abonnement, så er der ikke inkluderet opladning ud, og det er helt bevidst, da langt de fleste kun sjældent oplader ude. Når du så skal lade ude, så skal du have frihed til at vælge selv og ikke være tvunget til at vælge en foruddefineret ladeløsning. Der kan nemlig være meget stor forskel i priser og geografisk dækning. Der bliver også tibudt ekstraordinære lave priser / gratis opladning i perioder.

Der er en række offentlige udbydere af offenlige ladestandere, og prissætningen svinger normalt mellem 2,50 kr./kWh til 6,7 kr./kWh. Vær opmærksom på, at nogle app kræver, at du benytter en ladebrik via app'en.


Som en del af vores produkt tilbyder vi nem opladning ude via en HomeCharge ladebrik til 200.000 ladestationer på tværs af ladeoperatører i hele Europa. Lad f.eks. hos Clever, e-ON, Spirii, Sperto og mange flere til attraktive priser.

Det gør vi for at gøre det nemt for dig at lade ude! Det står dig frit for at aktivere ladebrikken, og du betaler efter forbrug direkte til Northe, som driver app. Der er intet abonnement.

Du kan enten vælge at lade via ladebrikken eller anvende app'en, når du nemt vil oplade din bil ude.

Vi anbefaler, at du henter og tilmelder dig i app'en Northe, så du kan se, hvor nærmeste ladestation er og prisen pr. kWh i app'en. Du skal registrere dig i app'en for at ladebrikken virker.

Bemærk, at HomeCharge alene leverer ladebrikken, og HomeCharge er på ingen måde del af aftalen mellem dig og Northe. Hvis du har spørgsmål om Northe, så skal du altid rette dem til deres kundeservice. HomeCharge betaler Northe for ladebrikken og modtager ingen form for betaling/kommission.

Læs mere om Northe her




Ved installation af ladeboks til elbiler kan man desværre ikke få skattefradrag via håndværkerfradraget




BETINGELSER OG ABONNEMENT


Her finder du de gældende vilkår og betingelser for køb og abonnement. Klik her



HomeCharge tilbyder service og support på højt niveau. Serviceaftalen følger ladeboksen, så har du flere el-biler, betaler du naturligvis kun ét abonnement. Hvis din ladeboks ikke virker, så sørger vi for, at den kommer til at virke hurtigt igen eller bliver ombyttet.

Ombytningsservice. Vi sender efter fejlsøgning pr. telefon en ny ladeboks til dig (HomeCharge betaler forsendelsesomkostninger). Du returnerer din defekte ladeboks. Er der fejl på intelligent bagplade, så kræver det teknikerbesøg af autoriseret elektriker, og vi sender en tekniker til din adresse for udskiftning senest næste arbejdsdag.

Service på adressen på din ladeboks med reaktionstid senest næste arbejdsdag, hvis vi ikke kan fejlafhjælpe via telefonen. Det skaber tryghed - særligt hvis du er afhængig af at kunne oplade din bil.

Du får telefonisk teknisk support, som omfatter spørgsmål af driftsmæssig karakter. For kommercielle spørgsmål henvises til HomeCharge.dk / info@homecharge.dk



Tilbagebetaling af elafgift fra Skat er en del af begge typer serviceaftaler og er pr. gældende sats fra Skat. Ordning løber foreløbig til og med år 2030.

Har du allerede en Easee ladeboks, kan du tegne abonnement hos HomeCharge og få både refusion og service. Se mere her.


Vi tilbyder kunder med Easee ladeboks, at de kan tegne en serviceaftale med enten ombytningsservice eller service på adressen senest næste arbejdsdag og modtage refusion af el-afgift. Service på adressen betyder, at der kommer en tekniker til din adresse, hvis vi ikke kan løse problemet over telefonen. Det er enkelt og hurtigt.

Se mere her


Du kan opsige din serviceaftale når som helst. Opsigelsen kan ske med løbende måned plus 30 dage.

Ladeboksen er stadig din. Du ejer ladeboksen.

Hvis du overvejer at træde helt ud af dit abonnement, så vær opmærksom på:

- Du skal selv betale for service af din ladeboks. Ladeboksen er måske stadig omfattet af reklamationsret, men du skal selv dække elektriker til nedtagning/reparation samt stå for forsendelse.

- Har du problemer med din ladeboks, så har du ikke adgang til udvidet service og support, men almindelig reklamationsret

- Hvis din ladeboks bliver mere end 2 år gammel, så kan vi ikke gentegne serviceaftalen

- Evt. refusion af el-afgift bortfalder

- Anvender du HomeCharge app, så kan denne ikke længere anvendes til ladeboksen, da det kræver en serviceaftale

Du kan opsige din aftale her




BETALING, AFREGNING, REFUSION OG REGNING


Efter installationen fremsender vi den første faktura elektronisk til din opgivne e-mail adresse. Første faktura indeholder standard installation, tilbehør og abonnement. For serviceaftale gælder, at du skal herefter tilmelde dig til Nets Betalingsservice, da fremtidig betaling (både ind- og udbetaling) til/fra HomeCharge sker via Betalingsservice.

Tilmelding til Nets Betalingsservice sker ved, at vi sender dig et dedikeret link eller brev fra Nets Betalingsservice, hvor du sikkert kan tilmelde dig.

Skræddersyet installation eller aftalte ekstra arbejder med installatøren afregnes altid direkte med installatøren.


Prisen på din serviceaftale stiger til den normale pris, fra før perioden hvor el-afgiften blev fjernet. HomeCharge skal igen håndtere og udbetale refusion.

Prisændringen til normalt niveau gælder alle kunder, uanset om man er berettiget til refusion. I HomeCharge skelner vi ikke mellem kunder, der er berettiget eller ikke berettiget til refusion. Prisen for serviceaftalen dækker også en lang række af andre services, såsom drift og service på din ladeboks, softwareopdateringer, styring med HomeCharge app, adgang til teknisk support og deling af din ladeboks med andre elbilister.


For at være abonnementskunde hos HomeCharge skal du anvende Betalingsservice, da vi anvender Betalingsservice til ind- og udbetalinger til dig samt informationer om forbrug med mere.

Du kan tilmelde dig Betalingsservice på www.betalingsservice.dk.

Bemærk, at oprettelse af en betalingsaftale kræver, at du har en aftale med din bank om at benytte Betalingsservice.


Tilmelding til Nets Betalingsservice sker ved, at vi sender dig et dedikeret link fra Nets Betalingsservice, hvor du sikkert kan tilmelde dig.


Når installationen af ladeboksen er gennemført vil du modtage en faktura elektronisk, og som dækker den første periode. Derefter modtager du et dedikeret link til Nets hjemmeside, hvor du tilmelder dig til Nets Betalingsservice

Betaling af dit abonnement sker kvartalsvis forud. Det betyder, at du betaler 3 måneder forud for et kvartal. Du betaler den 1. dag i kvartalet som vist her:

1. januar betaler du for månederne januar, februar og marts
1. april betaler du for april, maj og juni
1. juli betaler du for juli, august og september
1. oktober betaler du for oktober, november og december

Du betaler din første regning fra datoen for installation, dvs. den dag, hvor vi installerede din ladeboks. Her vil du betale dit abonnement for perioden, svarende til det resterende af dit indeværende kvartal.

Eksempel: Din ladeboks installeres den 10. januar, her betaler du via faktura for perioden 10. januar til 31. marts. De efterfølgende måneder forfalder derefter den 1. i kvartalet, som beskrevet ovenfor via Betalingsservice. Nets betalingsgebyret betales af dig.

HomeCharge tilbagebetaler elafgiftsrefusion halvårligt via Betalingsservice. Det vil vi sige, at vi opgører ladeboksens forbrug over de sidste 6 måneder pr. den 30.6 og 31.12 og indsender dette til Skat. Når SKAT har udbetalt til HomeCharge, udbetaler vi elafgiftsrefusionen til dig.


For at fremme antallet af elbiler i Danmark har der gennem flere år været en refusionsordning for elafgift fra Skat. For at kunne modtage refusion er det ejendomsretlige ejerforhold til ladeboksen ikke afgørende for muligheden for godtgørelse af elafgift i forbindelse med opladning af elbiler. Det afgørende er derimod, at ladeboksen drives for den momsregistrerede virksomheds regning og risiko, og at virksomheden opfylder kravet om at være involveret i driften af ladestanderen. HomeCharge har via abonnement, support og serviceaftale på ladeboksen. Se mere hos Skat her

Ordningen er foreløbig gældende til udgangen af 2030. Bemærk, at el-måleren skal være inden i ladeboksen, og der accepteres ikke selvstændige bimålere jf. afgørelse fra Skat januar 2021. Easee og Zaptec ladeboks har indbygget måler

HomeCharge tilbyder en fuldautomatisk udbetaling af refusion af el-afgift to gange årligt. Opgørelsen foretages pr. 30. juni og pr. 31. december og vil fremgå af din betalingsserviceoversigt, som du modtager i januar og juli (udbetales måneden efter via Betalingsservice). Du kan altid følge dit forbrug i app.


Regeringen ændrer løbende el-afgiften

Det vil have betydning for den refusion, som vi som ladeoperatør kan søge retur fra Skattestyrelsen for vores kundernes elforbrug på ladestandere, der drives på vores regning og risiko. Det vil også betyde, at din el-regning fra elselskabet tilsvarende nedsættes, så effekten er nul kroner. Du skal betale mindre og får mindre tilbage.



Den refusion HomeCharge tilbagebetaler til sine kunder svarer altid til den sats HomeCharge får tilbage fra Skat



Det er en forudsætning, at du i forvejen betaler fuld elafgift og ikke selv anmoder SKAT om godtgørelse. Hvis du allerede har afgiftsfritagelse på el, for eksempel via egne solceller, husstandsvindmølle, elvarme m.v., er du forpligtet til straks at oplyse HomeCharge om dette.

Det er din pligt og ansvar at overholde loven. Et hvert tilbagebetalingskrav af elafgift fra SKAT er HomeCharge uvedkommende, og eventuelle omkostninger relateret hertil skal dækkes af dig.


HomeCharge fjernaflæser automatisk forbruget løbende på ladeboksen og opgører to gange om året. Tilbagebetalingen for de forbrugte kilowatt-timer på ladeboksen overføres automatisk til din konto via Betalingsservice. Det er et krav, at du er tilmeldt Betalingsservice for at være kunde hos HomeCharge og for at kunne modtage refusion.


Det kan betale sig at lade om natten, hvor strømmen ikke er så dyr. Det kræver aftale om variabel afregning med dit elselskab.

Det er dit eget ansvar at oplade bilen, mens det er mest fordelagtigt. Det er typisk ikke mellem kl. 17-20.

Det anbefales at lade om natten, da dette typisk også har en positiv miljømæssig påvirkning. HomeCharge er ikke ansvarlig for, at du lader på det mest gunstige tidspunkt.


HomeCharge opgører dit kWh forbrug 2 gange om året pr. 30. juni og pr. 31. december. Vi anmoder Skat om refusion, og så snart vi modtaget refusionen, så udbetaler vi den via Betalingsservice. Vi udsender ikke forbrugsoverblik, da til en hver tid kan se dit forbrug i app eller for Easee produkter via Easee Cloud (https://easee.cloud)

Det er et krav for udbetaling af refusion af el-afgift, at du er tilmeldt Betalingsservice. Vi udbetaler ikke via konto-overførelser. Gældende refusionssats fremgår af vores prisliste.


Ladeboksen er altid online via 4G mobilnet eller wifi - dette er selvfølgelig inkluderet i løsningen fra HomeCharge. Vi aflæser løbende måleren automatisk i ladeboksen, så du kan koncentrere dig om andre ting.

Husk at strømmen til boksen ikke må afbrydes, da der er løbende aflæsning og opgraderinger af softwaren.

Hvis vi ikke kan aflæse måleren, så kan vi ikke udbetale refusion af el-afgift. Kontakter vi dig, og du ikke svarer efter gentagne forsøg, mister du retten til refusion af el-afgift for perioden.


1. Gå til: https://easee.cloud/

2. Indtast dine loginoplysninger (som du også bruger til Easee App)

3. Gå til Anlæg -> Vælg dit anlæg -> Forbrug -> Rapport

Under Rapport, kan du indstille i hvilket interval du ville have rapporten i. Dato felterne skal udfyldes (mm/dd/åååå).

Du kan her vælge imellem flere typer af rapporter, som kan være relevant alt efter, hvordan din løsning er sat op. Ved at tage Detaljeret Opladerrapport, får du en oversigt over det totale forbrug i perioden, samt hvornår du har opladet.

Hvis du har brug for hjælp til at hente en rapport eller har problemer ved at logge ind, kan du kontakte os på mail: info@homecharge.dk




INSTALLATION


HomeCharge leverer den nok bedste boks på markedet, som er fremtidssikret op til 22 kW ladning. Boksen har et pænt design, og er modstandsdygtig overfor vejr og vind og samtidig sparer vi på ressourcerne ved at vælge en mindre boks produceret i Norge.

Vi har valgt en løsning med mulighed for montering af eget ladekabel, da vores egne erfaringer fortæller os, at det er langt nemmere, når bilen tilkobles dagligt, og det ikke generer passage omkring ladeboksen. Langt de fleste har alligevel et Type 2 kabel i forvejen, og der vil vi også gerne have miljøet i tankerne ved at levere et unødvendigt kabel.

Ladeboksen vi leverer, kan levere i et spænd fra 1,4 kW til 22 kW, dvs. ladeboksen kan både trække 3,7, 11 og 22 kW. Vælger man 11 kW opladning fra start, kan man opgradere senere, hvis du får en ny bil og ændret behov. Det kræver dog udskiftning af kabler og kombirelæ til 22 kW opladning. Overvej derfor at få forberedt til 22 kW installation fra start, da det er billigst.

Er dit behov lavere end 11 kW, så kan ladeboksen godt lade med en lavere strømmængde, hvis bilen ikke kan håndtere den maksimale ladekapacitet.

Stikket er et Type 2 stik og anvender Mode 3. Type 2 er den gængse standard i dag og anvendes af stort set alle bilfabrikanter


Hvis din installation kan lade med 3.7 kW, svarer det til en ladehastighed på ca. 20 km/h. Typisk er det biler, som kun kan lade på 1 fase

Hvis din installation kan lade med 7 kW, svarer det til en ladehastighed på ca. 40 km/h. Nogle el-biler kan lade på 3 faser med 7 kW. Nogle biler kan lade med 7 kW med 32 ampere på 1 fase (det er ikke tilladt i Danmark).

Hvis din installation kan lade med 11 kW, svarer det til en ladehastighed på ca. 60 km/h

Hvis din installation kan lade med 22 kW opladning, svarer det til en ladehastighed på 120 km/h

HomeCharge anbefaler, at man har som minimum installerer en 11 kW ladeløsning, men får forberedt sit kombirelæ og kabler til 22 kW opladning. Årsagen er, at tillægsprisen er relativ lille sammenlignet med en senere opgraderingspris, og så er installationen fremtidssikret. 22 kW opladning er hensigtsmæssig, hvis man har flere biler, der skal oplades, eller man har behov for at oplade hurtigt (afhængig af din bils muligheder).

Som oftest skal man tilkøbe flere Ampere (strømstyrke) hos sit elselskab for at kunne 32A eller 22 kW opladning, hvilket koster 1.000-1.500 kr./ampere.



Vi har valgt vores installatør med omhu - for en installation er ikke bare en installation og service er ikke bare service. Dansk Kabel TV A/S, en del af TDC, har en landsdækkende installations- og servicevirksomhed, som bliver anbefalet på Trustpilot.

Ved standard 11 kW opladning opsættes der et separat system med eget HPFI-afbryder og sikringsgruppe (16 A kombirelæ) til opladning af el-bilen. Det betyder, at du beholder dit eksisterende el-system til dine husholdsapparater, og at der til el-bilen bliver lavet et nyt separat el-system, som kun leverer strøm til elbilen. Det er den mest sikre og rigtige løsning, som anbefales af Sikkerhedsstyrelsen.

Erfaringerne viser, at langt de fleste opsætninger klares med en standardinstallation. Hvis der skulle være ekstra opgaver, så kan installatøren også klare det.
Hvis du ønsker at opgradere dit ladekabel til 22 kW på forhånd, så du på et senere tidspunkt kan opgradere din el-installation til 22 kW, så kan du tilvælge dette i din bestilling. Ønsker du en fuld 22 kW installation så kan du få et tilbud på det fra vores installatør.
Når vores installatør kontakter dig, så vil installatøren spørge ind til din installation og ønskede placering. Det er en stor fordel at sende et billede af din eltavle og et billede af, hvor du gerne vil have placeret din ladeboks til installatøren.



Du kan have ønske om at få udført en skræddersyet installation, og vores installatør kan hjælpe med det meste. Når du har bestilt din standard installation, så vil installatøren kontakte dig, og her vil du få mulighed for dialog om ekstra opgaver.

Alle ekstra arbejder ud over standard installation aftales og afregnes altid direkte med installatøren og er HomeCharge uvedkommende. Du har naturligvis 14 dages fortrydelsesret, hvis tilbuddet ikke matcher dine forventninger.


Vi har forståelse for, at planer kan ændre sig, og vores installatør ønsker at imødekomme dette med ændringer op til 2 dage før aftalt tidspunkt.

Hvis du ønsker at ændre det aftalte installationstidspunkt, så kontakt straks installatøren. Op til 2 arbejdsdage før det aftalte installationstidspunkt kan du ændre installationstidspunktet uden gebyr. Derefter opkræver installatøren et gebyr.

Eksempel: Du har aftalt installation af ladeboks torsdag. Senest i løbet af mandagen før skal du give besked om ændring af installationstidspunkt for gebyrfri ændring. Gebyret afregnes direkte med installatør.




Vi har valgt ladebokse, hvor man kan tilslutte sit eget Type 2 kabel som forbindelse mellem bil og ladeboks, da de fleste allerede har dette kabel i forvejen.

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger, men flest fordele med et løst kabel. Du har f.eks. mulighed for at tage kablet med, så du kan bruge det andre steder. Det behøver ikke at permanent at hænge fremme, og du har mulighed for at bruge kablet til en anden bil.

Ladeboksen har mulighed for at fastlåse ladekablet. Et kabel er en sliddel og ved et løst kabel kræver det ikke en elektriker at få det skiftet på et senere tidspunkt.

Du kan anvende alle CE godkendte Type 2 kabler i ladeboksen. Vær opmærksom på at ladekabler bliver slidt med tiden, og der kan opstå forbindelsesproblemer mellem kabel og oplader. Der er flere forskellige Type 2 ladekabler, som er til forskellige antal ampere og faser. Der bør være en beskrivelse på kablet med maksimum antal Ampere (strøm) og antallet af faser (1 eller 3 faser).

Hvis du ønsker at kunne hænge dit ladekabel under ladeboksen, så tilbyder vi en flot kabelholder. Se mere under Priser og Bestil.

Ønsker du at bestille kabelholder efter din installation af ladeboksen, så skriv til os på info@homecharge.dk. Kablet kan i øvrigt fastlåses til ladeboksen via app'en. Ved opladning er kablet låst fast af sikkerhedsmæssige grunde.

HomeCharge App



Nej, det koster ikke noget at downloade den. Hvis du skal bruge app'en sammen med en Easee / Zaptec ladeboks, så skal du have et serviceabonnement hos HomeCharge. Du skal naturligvis betale for strømmen til el-selskabet. Opsiges serviceaftalen, så kan du ikke længere anvende HomeCharge app til din ladeboks.



Har du brug for support til din ladeboks, kan du kontakte info@homecharge. eller ringe til supporttelefonnummer i app. Support gives kun, hvis du har aktivt serviceabonnement hos HomeCharge.



Der er ingen dansk eller EU regulering på området, så der er meget store forskelle i ladepriserne. Det er op til ejeren af ladestanderen af fastsætte prisen.


Vi tjener ikke noget på, at du oplader på offentlig ladestander.



Hvis du ofte oplader din elbil om natten, kan det være en fordel at tidsindstille din ladeboks. Om natten er det hovedsageligt vindmøller der producerer el til forbrug i Danmark. Du gør derfor også miljøet en tjeneste, mens du lader så billigt som muligt. Nedenfor ser du, hvordan du indstiller din ladeboks til at lade din bil i et bestemt tidsrum.

1. Tryk på hus-ikonet på bjælken i bunden af appen
2. Slå funktionen Tidsindstilling aktiv til
Vælg det tidspunkt du ønsker at boksen skal tilbyde en tilsluttet bil strøm

Næste gang en ladesession startes, vil boksen få en besked fra serveren om, at den ikke skal tilbyde bilen strøm, før den rammer de tidspunkter der er sat i appen. Bemærk, at tidsindstillingen skal sættes inden en bil bliver tilkoblet boksen, da boksen ellers først vil adlyde indstillingerne fra appen næste gang den fra - og tilkobles.

Hver opladning bliver gemt i din Ladehistorik i appen, så du altid kan se hvor meget strøm du har brugt i løbet af natten

Vær opmærksom på, at hvis du har funktionen Bed om godkendelse slået til i din app, skal du stadig starte ladesessionen med din app eller din ladebrik, så ladesessionen startes og boksen får besked om, at den skal vente til det tidsrum du har sat.



I HomeCharge appen kan du nemt og enkelt få adgang til din ladehistorik. Du kan se din historik fra din private hjemme ladeboks og fra det offentlige netværk, og du kan også downloade din ladehistorik.

For nogle brugere er det enormt vigtigt at følge med i ladeforbruget, da man på den måde har et overblik over hvor meget strøm der går til bilen. For andre er det blot en funktion man ved eksisterer, men som man ikke bruger. Under alle omstændigheder kan det være rart at vide hvordan du kan få adgang til din ladehistorik.

1. Gå til menuen ved at trykke på figuren af en person i nederste højre hjørne.
2. Tryk på Ladehistorik.
3. Øverst kan du filtrere på års-, måneds- eller ugebasis.Nederst kan du klikke Public/Offentlig, for at se det forbrug du har haft på det offentlige netværk, eller klikke på Home/Hjem for at se forbruget på din egen private ladeboks.

Hvis du ønsker at lave et dataudtræk kan dette også lade sig gøre inde fra appen.

Vælg hvordan du ønsker at eksportere data fra appen.
Du får en mail tilsendt med et link, hvor du kan downloade din ladehistorik som en Excel fil.



Du skal frakoble ladekablet mellem bil og ladeboks. Luk HomeCharge ned på din telefon, så app'en ikke længere kører på din telefon i baggrunden. Hvis det ikke hjælper, så skal du kontakte os på info@homecharge.dk.

Vi tjener ikke noget på, at du oplader på offentlig ladestander.