Hjælp til opladning

Her finder du de generelle spørgsmål til ladeløsningen. Du kan kontakte den ladeboksansvarlige eller HomeCharge på info@homecharge.dk

Generelle spørgsmål

Jeg har behov en ladebrik

Du kan bestille ladebrik i vores webshop på homecharge.dk. Klik her

Jeg vil gerne have min ladebrik aktiveret

Du kan bestille aktivering af ladebrik her

Jeg har mistet min ladebrik

Hvis du har mistet din ladebrik, så skal du straks fjerne ladebrikken i app'en, så den ikke er tilknyttet din brugerprofil. Du hæfter altid selv for forbruget ved misbrug.

Du skal derefter bestille en ny ladebrik i vores webshop.

Hvordan downloader jeg app til opladning

Download af HomeCharge kan ske i Apple Appstore eller Google Playstore.

Problem med opladning

Mit ladekabel sidder fast

Nogle kabler sidder oftere fast end andre, afhængigt af det materiale og tolerancer, der bruges på kabelenderne. Nogen kan have prøvet at trække kablet ud, når det er låst, og derfor forårsager spænding mellem låsearmen og kablet, som fastlåser kablet.

Tag kablet ud af bilen. Dette kan enten gøres ved at åbne/lukke bilen via fjernbetjening eller i bilens app / instrumentpanel.

Skub kablet ind i ladeboksen og tryk samtidig på den lille knap, som er lige over lysdioden. Det vil aktivere låsearmen, Der vil lyde et lille bip fra ladeboksen.

Skub samtidig håndtaget på kablet lidt op og træk samtidig kablet ud af ladeboksen, så løser det normalt problemet.

Opladningen vil ikke starte

Hvis opladningen ikke vil starte, så kan der flere flere årsager. Genstart processen med opladning løser normalt problemet

  1. Check at der er penge på din konto, eller der er tilknyttet et gyldigt betalingskort
  2. Check at ladekablet er sat helt i, både i bil og ladestander
  3. Hvis opladningen starter, men afsluttes umiddelbart efter, så kan det være, at der er et aktivt ladeprogram i bilen, eller bilen er sat til at oplade et et bestemt niveau. Ret indstillinger i bilen, og opladningen vil starte.
  4. Ladeboksen blinker hvidt - det betyder, at ladeboksen afventer en autorisation fra app for at kunne igangsætte opladningen. Brug din ladebrik for at starte opladningen eller start via app.

Min bil lader ikke med fuld effekt

Ladestanderen vil altid tilbyde den maksimale strøm, som forsyningen kan levere dog maksimalt 22 kW pr. ladeboks. Den maksimale strøm vil være bestemt af forsyningens kapacitet og antallet af biler, som lader samtidig. Strømmen lastbalanceres automatisk mellem de ladende el-biler, og der er et indbygget kø-system.

Bilen og ladeboksen afstemmer mellem hinanden, hvor meget strøm der tilbydes.

Fejlmelding

Oplever du en fejl på en ladestander, så kan du rapportere en fejl i app’en. Her skal du vælge hvilke ladestander det er og give en beskrivelse af fejlen.

Betaling for opladning

Hvornår betaler jeg for opladningen?

Efter hver opladning så vil der blive trukket det beløb på din konto, som du har opladet for. En opladning er først afsluttet, når ladekablet afkobles bilen/ladestanderen.

Hvad koster opladningen?

Prisen på opladning fremgår af app, og den er fastsat af ejeren af ladeløsningen. Ladeprisen kan være være fast eller dynamisk afhængig af opsætningen. Er ladeprisen dynamisk, dvs. den skifter time for time, så vil prisen være antallet af kWh pr. time, der bliver afregnet.

Du ejer ladeboksen i din forenings ladeinfrastruktur

Jeg skal bestille en ladeboks, hvordan gør jeg?

Du skal først bestille via vores hjemmeside under boligforening. Hvis HomeCharge skal installere ladeboksen, så installatøren medbringe ladeboksen til din adresse. Hvis ikke, så fremsender vi ladeboksen direkte til din adresse

Du skal bestille ladeboks her. Du betaler den pris, som din forening har aftalt. Prisen fremgår ikke af hjemmesiden. Tilbehør kan bestilles i vores webshop. Hvis du f.eks. bestiller kabelholder, så kræver det, at den fastmonteres på væg eller lignende. Du skal huske at sikre dig godkendelse fra din forening før opsætning.

Du skal flytte - hvad kan du gøre med ladeboksen?

Du kan enten sælge ladeboksen videre til ny beboer/bruger, eller du kan tage ladeboksen med til ny adresse. Kontakt os via info@homecharge.dk

Kan andre lade på min ladeboks

Vi opsætter adgangen som standard, så alle kan lade på din ladeboks. Foreningen kan dog opsætte specifik adgange. Forbrug betales altid af den, som lader.