Ladekabel isættes i elbil

Ladning stopper ikke i HomeCharge app: trin-for-trin guide

Hvordan man håndterer en uafsluttet opladningstransaktion i HomeCharge app

Min opladning fortsætter i appen? Min opladning stopper ikke i appen? Jeg har stoppet opladningen på laderen, men den tæller videre i min app?

Står du overfor udfordringen med, at din opladningstransaktion ikke kan afsluttes i HomeCharge-appen? I de fleste tilfælde er problemet løseligt direkte gennem appen. I denne blog vil vi guide dig gennem trin til at løse dette problem og forklare, hvorfor det opstår.

Sådan stopper du en opladning, der 'hænger'

Oplever du, at din opladning "hænger" på en ladestander og ikke kan afsluttes gennem HomeCharge-appen? Du kan typisk løse dette ved at trykke på "Stop opladning" inde i appen. Dette trin bør afslutte opladningstransaktionen og frigøre ladestanderen. Ikke alle opladninger kan stoppes, og her skal du kontakte Kundeservice som beskrevet nedenfor.

Forståelse af hvorfor en opladning kan 'hænge'

Vi oplever en gang i mellem, at en opladning foretaget på en anden operatørs ladestander ikke stopper, selvom du har stoppet opladningen fysisk.

Dette sker desværre når laderen ikke får sendt en korrekt stop-ordre ind til vores system. Appen tror derfor, at der stadig er en ladesession i gang på laderen, også selvom den ikke registrerer at der bliver ladet på den. Selve sessionen tæller altså stadig videre i din app. Du kan godt starte nye ladesessioner, selvom du har en aktiv session kørende i appen, og du bliver selvfølgelig kun opkrævet for den reelle opladning du har haft på lokationen. Du får ingen meropkrævning, selvom ladningen visuelt stadig tæller videre i din app.

Oftest forsvinder opladningen automatisk efter 1 dags tid, da laderen ender med at få sendt stop-ordre til vores backend. Nogle gange tæller de dog videre, indtil vi manuelt går ind og stopper den, da laderen aldrig får en sendt denne stop-ordre ind til os.

Kontakt HomeCharge kundeservice

Kontakt os for at få den stoppet, og oplys opladningens ID-nummer, som kan aflæses i øverste hjørne når du åbner opladningen i appen. Det fremgår med et hasttag efterfulgt af en række numre. Eksempel: #1234567.

Det er ikke en fejl i appen

Det er væsentligt at understrege, at når en opladning "hænger", er det ikke en fejl i HomeCharge-appen. Problemet ligger hos ladeoperatøren, der ikke har sendt den korrekte afslutningskommando.

Tilbage til blog
  • Guide til opladning

    Få svar på dine spørgsmål om opladning af elbil. Herunder batteriopladning, samt daglig brug.

    Læs mere her 
  • FAQ - køb af ladeløsning

    Se de oftest stillede spørgsmål fra kunder samt svar.

    Læs mere her 
  • Tjekliste - vælg ladeboks

    Se tjekliste for valg af ladeløsning. 10 råd til dig, som søger en ny ladeløsning.

    Læs mere her