HOMECHARGE

Kontakt os

Tak for din interesse i HomeCharge. Inden du kontakter os, så læs gerne ofte stillede spørgsmål nedenfor, så du kan få hurtigt svar. 

Ofte stillede spørgsmål


Vi tilbyder i kraft af vores tætte samarbejde med DKTV en af markedets hurtigste leveringstider på 1-2 uger afhængig af evt. ekstra arbejde og geografisk placering. Ønsker du en hurtig installation, så gør vi hvad vi kan - hvis vi har tilgængelig installatør, kan der aftales en hurtig installationstid.


Hvis du er usikker på, om standard installation dækker dit behov, så kan du modtage et tilbud fra vores installatør på ekstra arbejdet. For at få et tilbud så skal du lægge en bestilling på vores hjemmeside. Du kan eventuelt tilføje en beskrivelse af din installation i bemærkningsfeltet på bestillingsformularen.

Du vil herefter følge vores normale ordreprocess, og vores installatør vil kontakte dig for dialog om din installation og komme med et prisoverslag på eventuelt ekstraarbejde ud over standard installationen.

Hvis du ønsker at tage imod tilbuddet, så skal du aftale et installationstidspunkt med installatøren - det gør de fleste. Hvis tilbudet ikke er som forventet, så kan bruge din 14 dages fortrydelsesret. Hvis du har modtaget tilbud fra installatøren, så forlænges fortrydelsesretten med 14 dage fra det tidspunkt, som installatøren har afsendt tilbudet til dig. Gravning koster et opstartsgebyr på 2.250 kr. plus minimum 185 kr./meter. Graveprisen pr. meter afhængig af belægning og reetablering.


Ja, du har 14 dages fortrydelsesret på både webshop og installationsbestilling. Hvis din installation kræver ekstra arbejde udover standard installation, så har du 14 dages fortrydelsesret fra den dato, hvor installatøren sender tilbuddet.

Ordren er bindende efter fortrydelsesretten udløber.


For at fremme antallet af elbiler i Danmark har der gennem flere år været en refusionsordning for elafgift fra Skat. For at kunne modtage refusion er det ejendomsretlige ejerforhold til ladeboksen ikke afgørende for muligheden for godtgørelse af elafgift i forbindelse med opladning af elbiler. Det afgørende er derimod, at ladeboksen drives for den momsregistrerede virksomheds regning og risiko, og at virksomheden opfylder kravet om at være involveret i driften af ladestanderen. HomeCharge har via abonnement, support og serviceaftale på ladeboksen. Se mere hos Skat her

Ordningen er foreløbig gældende til udgangen af 2030. Bemærk, at el-måleren skal være inden i ladeboksen, og der accepteres ikke selvstændige bimålere. Easee ladeboks har naturligvis indbygget måler og aflæses automatisk via 4G eller Wifi.

Hos HomeCharge får du en fuldautomatisk løsning til tilbagebetalingen, hvor vi bruger det anerkendte Nets Betalingsservice, som alle kender fra hverdagen. Vi opgør dit strømforbrug i ladeboksen (kWh) forbrug 2 gange om året pr. 30. juni og pr. 31. december. Vi spammer ikke vores kunder, så vi udsender ikke forbrugsoverblik, da du altid enkelt kan se dit forbrug i Easee App eller i Easee Cloud. Se på siden Refusion, hvordan du henter dit detaljeret forbrug i Easee Cloud

HomeCharge udbetaler altid gældende refusionssats fra Skat, så du altid ved, hvad du får tilbage.

Folketinget har vedtaget, at der i perioden fra 1. januar til 30. juni 2023 ikke er el-afgift. Det betyder, at serviceabonnementer er reduceret i perioden, da der ikke sker håndtering af refusion af el-afgift.


En serviceaftale din garanti for en velfungerende ladeboks i hverdagen samt mulighed for at modtage refusion af el-afgift.

· Døgnadgang til dygtig og serviceminded teknisk support hvis noget driller, eller hvis du har spørgsmål.

· Udvidet garanti på din ladeboks lige så længe, du har serviceaftalen hos os.

· Service og automatisk online opsyn med din ladeboks, så du er sikret problemløsning og stabil drift på din lader.

· Nem styring af din opladning med HomeCharge appen, så du kan oplade, når strømmen er billigst og klimaaftrykket lavest.

· Fuld indsigt og kontrol over dit forbrug i HomeCharge appen, så du undgår overraskelser og kan følge med i dit ladeforbrug.

· Automatisk softwareopdatering af ladeboksen, så du altid har adgang til de nyeste funktioner via HomeCharge appen, og har den mest driftsikre version af din ladeboks fra producenten.

· Mulighed for at andre elbilister kan oplade på din ladeboks – og nemt betale dig for det via HomeCharge appen.

· Konstante opdateringer og forbedringer af HomeCharge appen, så du altid har adgang til de nyeste features.

· Adgang til nem opladning i Danmark og resten af Europa med HomeCharge appen, så du kan nyde turen i din elbil.



Læs mere om HomeCharge App her her


Hvorfor får jeg ikke momsen udbetalt i min refusion? Hvordan kan det være, at jeg betaler moms af min elafgift, men at jeg ikke får den udbetalt af jer?
Gældende momsregler betyder desværre, at ladeoperatører ikke længere kan indhente og udbetale momsen på elafgiften. Du betaler dog stadigvæk moms på elafgiften. Hos HomeCharge arbejder vi på højtryk med at udfordre denne nye praksis, da vi ikke mener, at elbilister skal stilles dårligere end hidtil – det er hverken godt for elbilisterne eller den grønne omstilling. Og vi er heldigvis ikke alene. I hele ladebranchen er der bred enighed om, at denne nye praksis ikke er rimelig.

Indtil vi får opbakning til dette synspunkt, følger vi selvfølgelig reglerne om ikke at indhente og udbetale momsen på elafgiften. Vi udbetaler altid efter gældende regler og takster.

Kontakt os om ladeløsning

Skriv dit spørgsmål og dine kontaktoplysninger, så vender vi tilbage med svar hurtigst muligt. Fejlmelding og support af ladeboks skal ske her

 
 
 
 
E-mail (hurtigst)
Telefon (indenfor 24 timer indenfor alm. arbejdstid)