Generel information

Hvordan finder jeg ladestanderne i app’en?

Vi anbefaler, at du anvender lokalitetstjenesten på din mobiltelefon, da app'en finde den nærmeste ladestander. I app’en kan du se tilgængeligheden af ladestandere. Hvis du ikke kan finde ladestanderne efter du har installeret app'en, så er det fordi, at ladeboksene er private og kræver invitation.

Ladeprisen

Prisen for opladning fremgår af HomeCharge app. Når kablet tages ud af bil, så vil opladningen stoppe, og der vil blive afregnet på dit betalingskort.

Er ladeprisen dynamisk, så er priserne baseret på Nord Pool, som findes her. Er spotprisen negativ, så vil det være den minimumssatsen, som er gældende. Gevinsten på den negative el-pris tilfalder virksomheden/foreningen og ikke brugeren.

Tilføj voucher (tilmeldningskode til ladeløsning)

Har du en voucherkode, så kan den tilføjes under Kontoindstillinger og herefter vælge Betalingsmuligheder og tilføj din voucher kode. En voucher kode giver adgang til at lade på bestemte ladestandere samt evt. særlig prissætning.

Ladebrik

Vi anbefaler, at du køber en ladebrik, da det gør det meget nemt i hverdagen at lade. Ladebrikken tilkobles i app’en til din konto under Betalingsmuligheder, ved at indtaste nøglens unikke ID-nummer. Når man skal lade, så swiper man ladebrikken over ladeboksens front, og opladningen starter. Køb ladebrik i vores webshop.

Generelle spørgsmål

Jeg har behov for en ladebrik

Vi anbefaler, at du køber en ladebrik, da det gør det meget nemt i hverdagen at lade. Ladebrikken tilkobles i app’en til din konto under Betalingsmuligheder i HomeCharge app, ved at indtaste nøglens unikke ID-nummer. Når man skal lade, så swiper man ladebrikken over ladeboksens front, og opladningen starter. Køb ladebrik i webshop på homecharge.dk.

Jeg har mistet min ladebrik

Hvis du har mistet din ladebrik, så skal du straks fjerne ladebrikken i app'en. Du hæfter for forbruget ved misbrug.

Du skal derefter bestille en ny ladebrik i vores webshop.

Hvornår trækkes pengene på mit kort

Når opladningen er færdig, og kablet er trukket ud af ladeboksen gennemføres betalingstransaktionen. Kvittering for opladningen findes i app’en. Den samlede pris er baseret på antallet af opladte kWh registreret i ladeboksen.

Min bil lader ikke med fuld effekt

Ladestanderen vil altid tilbyde den maksimale strøm, som forsyningen kan levere dog maksimalt 22 kW pr. ladeboks. Den maksimale strøm vil være bestemt af forsyningens kapacitet og antallet af biler, som lader samtidig. Strømmen lastbalanceres automatisk mellem de ladende el-biler, og der er indbygget kø-system.

Mit kabel sidder fast i ladestanderen

Nogle kabler sidder oftere fast end andre, afhængigt af det materiale og tolerancer, der bruges på kabelenderne. Nogen kan have prøvet at trække kablet ud, når det er låst, og derfor forårsager spænding mellem låsearmen og kablet, som fastlåser kablet. Tag kablet ud af bilen. Skub kablet ind i ladeboksen og tryk samtidig på den lille knap, som er lige over lysdioden. Det vil aktivere låsearmen, Der vil lyde et lille bip fra ladeboksen. Skub samtidig håndtaget på kablet lidt op og træk samtidig kablet ud af ladeboksen, så løser det normalt problemet.

kWh difference

Der vil være en mindre forskel på det antal kWh, som registreres i ladeboksen/app og i el-bil pga. ladetab og konvertering af strømmen. Det er helt normalt.

Fejlmelding

Oplever du en fejl på en ladestander, så kan du rapportere en fejl i app’en, når du i app’en står på den pågældende lokation. Her skal du vælge hvilke ladestander det er og give en beskrivelse af fejlen. Ellers kan du altid kontakte vores support direkte, ved at skrive til info@homecharge.dk. Mails besvares indenfor normal arbejdstid.

Reservering af beløb ved offentlige ladestandere.

Der vil altid blive reserveret et beløb, når der bliver opladt på offentlige ladestandere. Denne resveration vil blive ophævet, når opladningen er færdiggjort. Der kan dog opleve, at der går et par dage, før at reservationen bliver frigjort af banken. Særligt hvis man har brugt Mastercard, kan der gå et par dage. Der vil blive reserveret 200 kr. på AC opladere og 500 kr. på DC (superladere).

Ladestander melder optaget

Når man sætter ladekablet i, så vil ladeboksen melde sig selv som optaget i HomeCharge app. Dette er for at sikre, at andre brugere kan se at ladeboksen er optaget og ikke kører forgæves. Derfor vil der fremgå i app'en ved start af opladning, at ladeboksen er optaget.